Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projede vlak, závory se zvedají ... zhasne světlo... Proč?

13. 07. 2016 16:42:56
Tisíce nehod a milióny pokut za to, že řidiči nečekají na zhasnutí červené signalizace na železničním přejezdu. Dá se tomu s malou nadsázkou předejít?

Již delší dobu (asi od dob Studénky, nebo často vídanou netrpělivostí některých řidičů) přemýšlím o principu zvedání závor po přejezdu vlaku, kde čekáte, až se zvednou. Každý jistě ví, že poté, co se zvednou závory, musíme čekat na změnu barvy blikající signalizace. Kdybychom projeli na červenou, v případě, že Vás snímá jakékoli tzv. bystré oko, dostanete se na horní hranici policejního pokladního dokladu (PPD) nebo se dostanete do přední blízkosti očí strojvedoucího.

Představte si klasickou situaci. Blížíte se k železničnímu přejezdu (vybaveném závorami a světelnou signalizací), vidíte závory dole (v tom lepším případě) a blikající červená světla nahoře. Zastavíte, čekáte na vlak. Čekáte někdy i víc jak pět minut, ale toto neovlivníte, stejně počkáte. Blíží se vlak zprava (nebo zleva). Vlak projede, po chvilce se zvedají závory a někdy po delší chvilce nastane změna červené signalizace na bílou. Také se ALE může stát, že červená signalizace bliká a cinká dál, Vy i závory si v tu chvílí uvědomíte, že pojede nejspíše vlak i z druhé strany, proto závory padají a vy čekáte dál. Projíždějící vlak mine Vaše čekací území, závory se tedy zvedají podruhé a konečně červené blikající světlo zbělá. V ten moment zařadíte rychlost jedna (nastartujete), povolíte ruční brzdu a jedete dále plánovanou trasu. Kdo nečeká na bílé světlo, ví, co může nastat.

Řekl jsem si, proč se závory nezvedají společně se změnou světla? Proč nás tento systém napíná? Pochopil bych vše jen v případě, kdy opravdu po chvilce projede vlak i z druhé strany, jenže ony se ty závory zvednou, ale červená bliká dál, proč nezůstávají dole? Zde je prostor pro netrpělivé řidiče (i chodce). Mnohdy se stává, že vlak již žádný nepojede a po nespecifikované době červená signalizace změní barvu.

Čili v mém přemýšlení by to po projetí vlaku znamenalo:

- závory jdou nahoru společně s přepnutím červené na bílou = již žádný vlak nepojede, může se jet.

- závory zůstávají po celou dobu dole, bliká červená = vlak pojede i z druhé strany

A možná by se tímto snížila netrpělivost některých řidičů a tím i srážka s vlaky.

Jediné, kde stávající postup chápu, je při příjezdu k železničnímu přejezdu, tam by bylo nešikovné, kdyby padaly závory dolů současně s červenou signalizací.

Třeba mi vše vysvětlí nějaký odborník (i lajk), ale já v tom nic těžkého nevidím?

Lukáš

Autor: Lukáš Kluch | středa 13.7.2016 16:42 | karma článku: 27.76 | přečteno: 1623x

Další články blogera

Lukáš Kluch

Jak a co Vám může zabavit exekutor, i když nejste dlužníkem

V nedávné době jsem napomáhal známé zjišťovat informace o exekutorských právech a narazil na velmi znepokojivé informace i pro ostatní spoluobčany.

20.8.2016 v 11:07 | Karma článku: 32.42 | Přečteno: 1775 | Diskuse

Lukáš Kluch

Když mě brali za ... policistu, aneb ...

... jak vše (ne)dopadlo dobře. Příběhy z "natáčení" a ostatní zákulisní klepy o mém dvouletém působení v nitru.

1.8.2016 v 16:15 | Karma článku: 15.30 | Přečteno: 732 | Diskuse

Lukáš Kluch

Jak jsem hledal nové zaměstnání a zjistil, že vše, co je psáno, nemusí být vždy dáno

Příběh o tříměsíční nezaměstnanosti, tříměsíčním hledání, absolvování nadějných pohovorů a současném znepokojivém zaměstnání zpočátku krásně vypadajícím.

26.7.2016 v 11:37 | Karma článku: 38.44 | Přečteno: 6487 | Diskuse

Lukáš Kluch

Geocaching vs. Pokémon GO

Geocaching nebo Pokémon GO? Zdánlivě jde o podobnou věc, škoda, že reklama na Geocaching není tak masivní jako u Pokémon GO. Třeba by mnozí teenageři nenaráželi hlavou do lamp, ale přiučili se něco z okolí.

25.7.2016 v 15:08 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 755 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Karel Ábelovský

Král a šašek, nebo šašek a král

... možná jen králův šašek; jak chcete, neb je to celkem jedno - a přesně tak mi připadá F.R.Čech, který mluví o tom, že chce Zemana za krále, a že Zeman je absolutně zdráv! No, podobné prohlášení zakládá značnou pochybnost

24.9.2017 v 14:15 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 201 | Diskuse

Josef Nožička

Česká miss, turecká miss a saúdskoarabská miss

Soutěže ženské krásy mají v mnoha zemích světa jak řadu obdivovatelů, tak i odpůrců. V některých zemích však při těchto soutěžích nemusí být krása to rozhodující, co rozhoduje o vítězství.

24.9.2017 v 11:10 | Karma článku: 14.23 | Přečteno: 476 | Diskuse

Josef Prouza

Když u nás ženy takové...

...tu naše drahá vlast, vlast naše zachráněna!“ zapěl jsem si s Oskarem Nedbalem při poslechu rozhovoru s mladou českou studentkou, co se proboxovala až na americkou Stanfordskou univerzitu. Pak mi dobrá nálada umrzla.

24.9.2017 v 10:04 | Karma článku: 27.05 | Přečteno: 462 | Diskuse

Jakub Kouřil

Dvě velké evropské drogy Alkohol a Křesťanství

Jejich první dealer, zemřel na kříži ................................................................

24.9.2017 v 9:30 | Karma článku: 8.08 | Přečteno: 404 | Diskuse

Karel Ryšán

Proč?

Blackout je něco strašného. Dovedete si vůbec představit, že v jednadvacátém století zhasnou na rozsáhlém území všechna světla, zastaví se vlaky, metro, vypnou lednice a potemní nemocnice? Bez elektřiny nemůžeme existovat.

24.9.2017 v 9:23 | Karma článku: 17.26 | Přečteno: 296 | Diskuse
Počet článků 7 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1735

Jsem takový, jaký chci, abych byl. Každý má své mouchy a jsem rád, že nemám své ovády apod. Rodina se blíží, tak proč například nezaložit blog :)

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.