Lukáš Kluch

Projede vlak, závory se zvedají ... zhasne světlo... Proč?

13. 07. 2016 16:42:56
Tisíce nehod a milióny pokut za to, že řidiči nečekají na zhasnutí červené signalizace na železničním přejezdu. Dá se tomu s malou nadsázkou předejít?

Již delší dobu (asi od dob Studénky, nebo často vídanou netrpělivostí některých řidičů) přemýšlím o principu zvedání závor po přejezdu vlaku, kde čekáte, až se zvednou. Každý jistě ví, že poté, co se zvednou závory, musíme čekat na změnu barvy blikající signalizace. Kdybychom projeli na červenou, v případě, že Vás snímá jakékoli tzv. bystré oko, dostanete se na horní hranici policejního pokladního dokladu (PPD) nebo se dostanete do přední blízkosti očí strojvedoucího.

Představte si klasickou situaci. Blížíte se k železničnímu přejezdu (vybaveném závorami a světelnou signalizací), vidíte závory dole (v tom lepším případě) a blikající červená světla nahoře. Zastavíte, čekáte na vlak. Čekáte někdy i víc jak pět minut, ale toto neovlivníte, stejně počkáte. Blíží se vlak zprava (nebo zleva). Vlak projede, po chvilce se zvedají závory a někdy po delší chvilce nastane změna červené signalizace na bílou. Také se ALE může stát, že červená signalizace bliká a cinká dál, Vy i závory si v tu chvílí uvědomíte, že pojede nejspíše vlak i z druhé strany, proto závory padají a vy čekáte dál. Projíždějící vlak mine Vaše čekací území, závory se tedy zvedají podruhé a konečně červené blikající světlo zbělá. V ten moment zařadíte rychlost jedna (nastartujete), povolíte ruční brzdu a jedete dále plánovanou trasu. Kdo nečeká na bílé světlo, ví, co může nastat.

Řekl jsem si, proč se závory nezvedají společně se změnou světla? Proč nás tento systém napíná? Pochopil bych vše jen v případě, kdy opravdu po chvilce projede vlak i z druhé strany, jenže ony se ty závory zvednou, ale červená bliká dál, proč nezůstávají dole? Zde je prostor pro netrpělivé řidiče (i chodce). Mnohdy se stává, že vlak již žádný nepojede a po nespecifikované době červená signalizace změní barvu.

Čili v mém přemýšlení by to po projetí vlaku znamenalo:

- závory jdou nahoru společně s přepnutím červené na bílou = již žádný vlak nepojede, může se jet.

- závory zůstávají po celou dobu dole, bliká červená = vlak pojede i z druhé strany

A možná by se tímto snížila netrpělivost některých řidičů a tím i srážka s vlaky.

Jediné, kde stávající postup chápu, je při příjezdu k železničnímu přejezdu, tam by bylo nešikovné, kdyby padaly závory dolů současně s červenou signalizací.

Třeba mi vše vysvětlí nějaký odborník (i lajk), ale já v tom nic těžkého nevidím?

Lukáš

Autor: Lukáš Kluch | karma: 28.29 | přečteno: 1661 ×
Poslední články autora